حسابداری دولتی چیست

۲ بازديد

حسابداری دولتی چیست؟ به فعالیت هایی اطلاق می شود که توسط یک حسابدار دولتی انجام می شود که اسناد مالی را برای ارائه به دولت بررسی می کند. وظایفی که به واسطه حسابداران دولتی صورت می گیرد از حسابرسی حساب های مالیاتی برای تأیید صحت اطلاعات تا بازرسی حساب های مالی سازمان های دولتی مختلف به منظور کشف نشانه هایی از سوء رفتار یا بدهی های مالیاتی را شامل می شود.

حسابداری دولتی جزء لاینفک سازمان ها در زمینه امور حسابداری، مدیریت بودجه و پردازش اظهارنامه مالیاتی است. هر شرکت حداقل به یک حسابدار دولتی برای انجام این مسئولیت ها نیاز دارد. هدف اصلی اجرای این فرآیندها تسهیل برنامه ریزی و تصمیم گیری در مورد کنترل بودجه است. در طول این فرآیند، اطلاعات مالی کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی و نهادهای مشابه جمع آوری، طبقه بندی، پردازش و گزارش می شود تا از مدیریت مؤثر تصمیمات مالی و برنامه های بودجه سالانه مصوب اطمینان حاصل شود. این فرآیند اساساً نوعی سیستم را نشان می دهد. «Governmental accounting » به حسابداری دولتی در انگلیسی می گویند.

مطالعه بیشتر: ممیزی در حسابداری چیست؟

اهداف و کاربردهای حسابداری دولتی

آیا می دانید کاربرد حسابداری دولتی چیست؟ برای ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی مختلف در زمینه فعالیت های آنها ضروری است. اهداف و کاربرد حسابداری دولتی به منظور حصول اطمینان از موارد زیر است:

  •  صورت های مالی به شیوه ای منصفانه و قابل قبول ارائه می شود
  •  رعایت مقررات و قوانین مالی و محاسباتی
  •  میزان دسترسی به هدف های از پیش تعیین شده
  •  حراست و استفاده مناسب از دارایی ها و اموال

ویژگی های حسابداری دولتی

حسابداری دولتی دارای خصوصیت های متعددی است که از برجسته ترین آنها می توان به جامعیت گزارش های مالی، اجرای به موقع وظایف و قابل استفاده بودن گزارش ها اشاره کرد.

 جامعیت گزارش های مالی

گزارش های مالی باید تمام اطلاعات مالی مرتبط را دربرگیرد. برای تهیه یک گزارش جامع، در نظر گرفتن عوامل مختلفی ضروری است، از جمله:

– مواردی که در طول فرآیند بودجه به آن ارجاع داده شده اند در گزارش بیاورید.

– انتشار موارد قابل افشا در سایت های دولتی.

– مقایسه ارقام مالی واقعی با ارقام تخمینی.

اجرای به موقع وظایف

بسیاری از وظایف مالی و مالیاتی به زمان قابل توجهی برای اجرا نیاز دارند. یک حسابدار دولتی باید تمام مسئولیت ها را به سرعت انجام دهد تا از ارسال به موقع گزارش ها اطمینان حاصل کند. در نتیجه، ما از حسابداران دولتی انتظار داریم که:

– از تیم های حسابداری درخواست کنند تا گزارش ها را طبق برنامه ارائه کنند.

– تهیه گزارش های مالی ماهانه برای ماه مربوطه بدون موکول کردن کارها به روز آخر.

قابلیت استفاده از گزارش ها

گزارش ها باید به اندازه کافی جامع و کامل باشند تا هم برای دولت و هم برای فرآیندهای بودجه ریزی آتی مفید باشند و هم برای خود سازمان کاربردی باشند.

در تهیه گزارش ها باید از روش های سازماندهی شده و تخصصی حسابداری مالی استفاده شود.

مطالعه بیشتر: تفاوت حسابداری و حسابرسی

حسابدار دولتی کیست؟

پس از پرداختن به این سوال که حسابداری دولتی چیست؟ اکنون با نقش یک حسابدار دولتی آشنا می شویم . حسابدار دولتی فردی است که علاوه بر داشتن تخصص در حسابداری، توانایی انجام امور مربوط به شناسایی حساب ها، بودجه بندی، مدیریت عملیات حسابداری سپرده، تهیه حساب های تخصصی درآمد و هزینه اختصاصی، تهیه صورت های مالی ضروری برای موسسات دولتی را نیز دارد.

این وظایف بخشی از وظایف حسابدار دولتی را تشکیل می دهد و هدف اصلی آن تهیه گزارش در مورد درآمدها و هزینه های سازمان های دولتی است. این گزارش‌ها به دولت کمک می‌کند تا مدیریت مالی و بودجه‌بندی سازمان‌ها و بخش‌های مختلف را بهبود بخشد و در عین حال آن را قادر می‌سازد تا کمبودها و مسائل مالی را شناسایی کند.

وظایف حسابدار دولتی

مشاغل حسابداری دولتی نیاز به دانش کاری قوی از قوانین و سیاست های مالیاتی قابل اجرا دارند.حسابداران دولتی بسته به نوع سازمانی که در آن کار می کنند، ممکن است وظایف شغلی مختلفی را انجام دهند. لیست زیر پنج وظیفه شغلی کلیدی را برای این حرفه برجسته می کند.

  • تهیه بودجه و گزارش:حسابداران دولتی برای ادارات و سازمان های دولتی مختلف بودجه تهیه می کنند . آنها همچنین گزارش هایی در مورد مالیات ، هزینه ها و امور مالی عمومی تهیه می کنند. این وظایف مستلزم تحلیل و مستندسازی دقیق است.
  • ارتباط با مقامات دولتی:حسابداران در این حوزه معمولا در کنار مقامات دولتی برای تنظیم بودجه، پیگیری امور مالی و اطمینان از رعایت مالیات کار می کنند. این متخصصان همچنین ممکن است مقامات را در مورد روندهای مالی و مسائلی که بر شاخه های دولت آنها تأثیر می گذارد، در جریان قرار دهند.
  • انجام ممیزی داخلی:برای رعایت قوانین و مقررات مالیاتی، حسابداران دولتی اغلب ممیزی های مالی سازمان ها و ادارات دولتی را انجام می دهند. در طول ممیزی، حسابداران سوابق مالی را تجزیه و بررسی می کنند، هزینه ها و درآمد را ارزیابی می کنند و دارایی ها را مستند می کنند.
  • نگهداری اسناد دقیق:  استفاده از نرم افزارهای مالیاتی و بقیه برنامه ها برای نگهداری سوابق دقیق یک وظیفه کلیدی برای اکثر حسابداران دولتی است. این سندها سپس اطلاعات لازم را برای ممیزی و گزارش های مالی فراهم می کند.
  • توصیه به سازمان های دولتی در مورد هزینه:حسابداران با استفاده از دانش خود در مورد کدهای مالیاتی و سیاست های مالی، به مقامات دولتی در مورد بهترین شیوه ها برای سرمایه گذاری، هزینه و مدیریت دارایی ها توصیه می کنند.

مطالعه بیشتر: حسابداری صنعتی

نتیجه گیری

حسابداری دولتی بخشی جدا نشدنی از سازمان ها در ارتباط با مدیریت بودجه و فرآیند اظهارنامه های مالیاتی است، به صورتی که هر شرکت حداقل به یک حسابدار دولتی برای رسیدگی به این امور نیاز دارد. هدف اولیه اجرای این فرآیندها تسهیل برنامه ریزی و تصمیم گیری در مورد کنترل بودجه است.

در این مقاله به بررسی و شرح موضوعاتی مانند حسابداری دولتی چیست؟ مقدمه ای بر حوزه حسابداری دولتی،اهداف و کاربردهای حسابداری دولتی، مسئولیت‌های یک حسابدار دولتی و پرسش‌ها و پاسخ‌های مهم مرتبط با حسابداری دولتی و… پرداختیم.

بیمه بیکاری چیست ؟

۳ بازديد

بیمه بیکاری چیست؟ نوعی حمایت مالی است که به کارگرانی که به طور غیرارادی بیکار شده اند ارائه می شود. این بیمه به عنوان یک شبکه ایمنی اجتماعی عمل می کند و به افراد در حفظ حداقل درآمد در دوره های بیکاری کمک می کند. برای واجد شرایط بودن برای دریافت مزایای بیکاری، یک فرد باید معیارهای خاصی را داشته باشد، از جمله داشتن حداقل شش ماه حق بیمه پرداخت شده و تحت پوشش قانون کار باید باشد.
از مزایای بیمه بیکاری می توان به دریافت کمک هزینه ماهانه، اضافه شدن مدت خدمت به سوابق بیمه ای و افزایش مزایای تامین اجتماعی اشاره کرد. حق بیمه بیکاری 3 درصد دستمزد بیمه شده تعیین می شود که توسط کارفرما پرداخت می شود. در موارد بیکاری ناشی از حوادث غیرمترقبه نیز امکان دریافت مزایای بدون حق بیمه قبلی وجود دارد.

مطالعه بیشتر : مشاور بیمه تامین اجتماعی و اداره کار

شرایط دریافت بیمه بیکاری چیست؟

شروط لازم برای بیمه بیکاری چیست، یک فرد باید معیارهای زیر را داشته باشد:

شرایط اولیه

  • باید تابع قانون کار و مقررات تامین اجتماعی باشد.
  • باید به طور غیر ارادی بیکار باشند (به انتخاب خود کار را ترک نکرده باشند).
  • شخص باید حداقل شش ماه پرداخت حق بیمه را داشته باشد.
  • نباید شهروند یک کشور خارجی باشد.
  • اینطور نباشد که مستمری بگیر یک فرد بازنشسته یا فردی از کارافتاده کامل باشد.

شرایط تکمیلی

  • نباید خوداشتغال یا داوطلبانه بیمه شود.
  • باید از کار خود اخراج شده باشند.
  • حداقل یک سال سابقه کار تحت قرارداد با پرداخت حق بیمه داشته باشد.
  • در دسترس بودن برای کار ضروری است.

موارد خاص

  • در مواردی از بیکاری ناشی از حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله یا آتش سوزی، برای دریافت مزایای بیکاری نیازی به حداقل سابقه پرداخت حق بیمه نیست.

متقاضی بیمه بیکاری باید مدارک مورد نیاز را به اداره کار و تعاون ارسال کند یا در سامانه بیمه بیکاری بارگذاری کند.

مطالعه بیشتر: قوانین بیمه در حسابداری

بیمه بیکاری به چه افرادی تعلق میگیرد؟

بیمه بیکاری به افرادی تعلق می گیرد که دارای شرایط زیر باشند:

  • مشمول قوانین کار و مقررات تامین اجتماعی باشند.
  • حتماً بی اختیار و بدون انتخاب خودشان بیکار شده اند.
  • آنها باید حداقل شش ماه حق بیمه پرداخت شده داشته باشند.
  • آنها نباید شهروند کشورهای خارجی باشند.
  • آنها نباید بازنشسته یا از کارافتاده کامل باشند.
  • آنها نباید افراد خوداشتغال با بیمه اختیاری باشند.
  • باید از محل کار خود اخراج شده باشند.
  • بیمه پرداخت شده آنها باید حداقل یک سال قرارداد کاری باشد.
  • آنها باید برای کار آماده و در دسترس باشند.

همچنین افرادی که در اثر حوادث غیرمترقبه مانند سیل، جنگ، زلزله و آتش‌سوزی بیکار می‌شوند شرایط متفاوتی دارند و برای دریافت مقرری بیکاری نیازی به داشتن حداقل سابقه پرداخت حق بیمه ندارند.

آیا افزایش حقوق بر بیمه بیکاری تاثیر دارد؟

بله، افزایش حقوق بر بیمه بیکاری تأثیر می گذارد. بر اساس قانون جدید بیمه بیکاری، میزان مقرری 55 درصد متوسط حقوق پایه بیمه شده تعیین شده است. بنابراین اگر افزایش درآمد سالانه کارکنان از 55 درصد بیشتر شود، مقرری بیمه بیکاری نیز افزایش می یابد. با توجه به اینکه در سال 2022 افزایش حقوق مقرر در وزارت کار بیش از 55 درصد بوده است، مقرری بیمه بیکاری بر این اساس تعدیل شد. همچنین افزایش حقوق 35 درصدی از سوی وزارت کار برای سال 2024 اعلام شده است که برای کارگران، کارمندان و دریافت کنندگان مقرری بیکاری اعمال خواهد شد.

مدت زمان بین دو دوره بیمه بیکاری چقدر است؟

فاصله بین دو خسارت بیمه بیکاری چیست؟ نکات کلیدی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • هیچ محدودیتی در تعداد دفعاتی که فرد می تواند بیمه بیکاری درخواست کند وجود ندارد.
  • قانونی بین دو ادعای بیکاری تعریف نشده است. در نتیجه، هر کارگر، صرف نظر از مدت زمانی که از آخرین ادعای بیمه بیکاری خود می گذرد، در صورت بیکار شدن، واجد شرایط درخواست مجدد بیمه بیکاری است.
  • شرایط درخواست بیمه بیکاری برای بار دوم و مطالبات بعدی با شرایط مطالبه اولیه یکسان است.
  • برای واجد شرایط شدن مجدد برای بیمه بیکاری، یک فرد باید شرایط خاصی را داشته باشد، مانند داشتن حداقل شش ماه حق بیمه پرداخت شده.

بنابراین، هیچ بازه زمانی مشخصی بین دو دوره استفاده از بیمه بیکاری وجود ندارد که به افراد امکان می دهد بدون محدودیت زمانی خاص به این مزایا دسترسی داشته باشند، مشروط بر اینکه شرایط لازم را داشته باشند.

از بیمه بیکاری بعد از مرخصی زایمان می توان استفاده کرد؟

  • بله، امکان دسترسی به بیمه بیکاری پس از مرخصی زایمان وجود دارد، اما باید شرایط خاصی رعایت شود:
  • بیکاری باید غیر ارادی باشد، به این معنی که کارفرما باید پس از پایان مرخصی زایمان، از بازگرداندن فرد به کار خودداری کند.
  • در صورتی که کارفرما از بازگرداندن فرد به کار خودداری کند، کارگر می تواند به هیئت حل اختلاف وزارت کار شکایت کند.
  • در صورت ادامه امتناع کارفرما از اعاده خدمت، فرد برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به سازمان تامین اجتماعی معرفی می شود.
  • پس از بررسی پرونده و سابقه پرداخت حق بیمه مقرری بیمه بیکاری تعیین و به فرد واریز می شود.
  • فرد باید معیارهای واجد شرایط بودن عمومی برای دریافت بیمه بیکاری از جمله داشتن حداقل شش ماه سابقه پرداخت حق بیمه را داشته باشد.
  • درخواست بیمه بیکاری باید از طریق سامانه جامع روابط کار ارائه شود.

ذکر این نکته ضروری است که بلافاصله پس از پایان مرخصی زایمان، در صورتی که کارفرما فرد را به کار خود بازگرداند، بدون نیاز به بازگشت به کار برای مدت معین، می توان ادعای بیمه بیکاری را آغاز کرد.

مطالعه بیشتر: مشاور مالی

مبلغ دریافتی بیمه بیکاری چقدر است ؟

مبلغ دریافتی از بیمه بیکاری به شرح زیر محاسبه می شود:

  • مقرری روزانه بیمه بیکاری معادل 55 درصد متوسط دستمزد، حقوق یا پورسانت روزانه فرد بیمه شده است.
  • برای افراد متاهل و افراد تحت تکفل، به ازای هر فرد تحت تکفل 10 درصد حداقل دستمزد در زمان بیکاری اضافه می شود (حداکثر تا چهار نفر).
  • حداقل مبلغ دریافتی نباید کمتر از حداقل دستمزد تعیین شده برای هر سال باشد.
  • حداکثر مبلغ دریافتی نباید از 80 درصد متوسط دستمزد یا حقوق بیمه شده بیشتر باشد.
  • به طور معمول، پرداخت بیمه بیکاری بین 10 تا 15 هر ماه به حساب افراد در بانک رفاه واریز می شود.

در نتیجه،میزان دقیق بیمه بیکاری برای هر فرد متفاوت است و به عواملی مانند حقوق قبلی، وضعیت تأهل و تعداد افراد تحت تکفل بستگی دارد.

آیا بیمه بیکاری عیدی دارد؟

عیدی بیمه بیکاری چیست؟ بیمه بیکاری شامل عیدی نمی شود. نکات مهم درباره این موضوع به شرح زیر است:
در بیمه بیکاری، عیدی پیش بینی نشده است.
بیمه بیکاری به عنوان حمایتی از سوی سازمان تامین اجتماعی است که هیچ تعهدی در قبال ارائه عیدی ندارد.
به طور معمول، عیدی توسط کارفرمایان به کارکنان فعال خود پرداخت می شود، در حالی که افراد دریافت کننده بیمه بیکاری در حال حاضر شاغل نیستند.
بیمه بیکاری شامل کمک هزینه ماهانه است که هر دو ماه یکبار پرداخت می شود، اما شامل عیدی نمی شود.
هدف اولیه بیمه بیکاری به جای ارائه مزایایی مانند عیدی، حمایت موقت از افرادی است که شغل خود را از دست داده اند تا زمانی که شغل جدیدی کسب کنند.
در نتیجه، افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کنند، واجد شرایط دریافت عیدی نیستند، زیرا این مزایا برای بیمه بیکاری قابل اعمال نیست.

نتیجه گیری

بیمه بیکاری چیست؟ این بیمه به عنوان یکی از اجزای حیاتی سیستم تامین اجتماعی، نقش حیاتی در حمایت از نیروی کار و حفظ ثبات اجتماعی-اقتصادی در جامعه ایفا می کند. این مکانیسم حمایتی برای افرادی که به طور غیرارادی بیکار شده اند، حمایت مالی می کند و در نتیجه انتقال آنها به فرصت های شغلی جدید را تسهیل می کند. در طول این مقاله، جنبه‌های مختلف بیمه بیکاری، از جمله معیارهای واجد شرایط بودن، میزان مزایای، مدت حمایت و روش‌های محاسبه را بررسی کرده‌ایم.

مشاهده شده است که این بیمه علیرغم مزایای قابل توجهی که دارد، دارای محدودیت هایی نیز می باشد. به عنوان مثال، عدم پرداخت حقوق تعطیلات و محدودیت در طول مدت مزایا از جمله این محدودیت ها هستند. علاوه بر این، ثابت شده است که بیمه بیکاری صرفا یک کمک مالی نیست. همچنین با ارائه خدماتی مانند تمدید کارت بیمه و احتساب دوره های بیکاری در سوابق بیمه ای به تامین اجتماعی کمک می کند. در پایان، مهم است که بدانیم در حالی که بیمه بیکاری یک اقدام موثر برای کاهش اثرات نامطلوب از دست دادن شغل است، نباید به عنوان جایگزینی برای اشتغال پایدار در نظر گرفته شود.

هزینه سرمایه چیست ؟

۳ بازديد

هزینه سرمایه محاسبه حداقل بازدهی است که برای توجیه انجام یک پروژه بودجه بندی سرمایه، مانند ساخت یک کارخانه جدید، ضروری است. این بررسی بر این موضوع تمرکز دارد که آیا یک تصمیم پیش‌بینی‌شده می‌تواند با هزینه‌های مرتبط آن توجیه شود یا خیر.

اکثر شرکت‌ها از ترکیبی از بدهی و حقوق صاحبان سهام برای تأمین مالی گسترش بیزینس خود استفاده می‌کنند. برای این سازمان ها، هزینه کلی سرمایه از میانگین موزون هزینه کل منابع سرمایه حساب می شود. این به عنوان میانگین موزون هزینه سرمایه (WACC) نامیده می شود.

مطالعه بیشتر: سرمایه گذاری در صندوق طلا

نکات کلیدی هزینه سرمایه

هزینه سرمایه نشان‌دهنده بازدهی است که یک شرکت برای توجیه هزینه یک پروژه سرمایه‌ای، مانند خرید تجهیزات جدید یا ساخت یک ساختمان جدید، نیاز دارد.

هزینه سرمایه شامل هزینه های مرتبط با حقوق صاحبان سهام و بدهی است که بر حسب ساختار سرمایه ترجیحی یا موجود شرکت وزن داده می شود. این به عنوان میانگین موزون هزینه سرمایه (WACC) نامیده می شود.

تصمیمات سرمایه گذاری یک شرکت برای پروژه های جدید باید همیشه بازدهی را ایجاد کند که از هزینه سرمایه شرکت برای تامین مالی پروژه بیشتر باشد. در این صورت، پروژه بازدهی برای سرمایه گذاران ایجاد نخواهد کرد.

درک هزینه سرمایه

هزینه سرمایه اطلاعات کلیدی است که برای تعیین نرخ یک پروژه استفاده می شود . شرکتی که یک پروژه بزرگ را شروع می کند باید بداند که پروژه باید چه مقدار پول تولید کند تا هزینه های صورت گرفته آن را جبران کند و سپس به تولید سود برای شرکت ادامه دهد.

شرکت ممکن است این سرمایه را با استفاده از بدهی در نظر بگیرد. از طرف دیگر، آنها ممکن است هزینه های پروژه را بدون بدهی بررسی کنند .

هزینه سرمایه، از نظر یک سرمایه گذار، بررسی بازدهی است که می توان از خرید سهام یا هر سرمایه گذاری دیگری انتظار داشت. این یک ارزیابی است و ممکن است شامل بهترین و بدترین سناریو را شامل شود.

یک سرمایه گذار ممکن است به نوسانات نتایج مالی یک شرکت نگاه کند تا تعیین کند که آیا هزینه سهام با بازده احتمالی آن توجیه می شود یا خیر.

مطالعه بیشتر: تنخواه گردان حسابداری

میانگین موزون هزینه سرمایه (WACC)

هزینه سرمایه برای یک شرکت معمولاً با استفاده از فرمول میانگین موزون هزینه سرمایه (WACC) محاسبه می شود که هم هزینه بدهی و هم هزینه حقوق صاحبان سهام را در نظر می گیرد. هر دسته از سرمایه شرکت برای رسیدن به نرخ مرکب به تناسب وزن می شود و این فرمول انواع بدهی و حقوق صاحبان سهام فهرست شده در ترازنامه شرکت، از جمله سهام عادی و ممتاز، اوراق قرضه و سایر اشکال بدهی را در نظر می گیرد.

هزینه بدهی

هزینه سرمایه به عاملی در تعیین رویکرد تامین مالی تبدیل می شود: بدهی، حقوق صاحبان سهام یا ترکیبی از این دو.

شرکت های در مراحل اولیه به ندرت دارایی های قابل توجهی برای وثیقه برای وام دارند. بنابراین، تامین مالی سهام معمولا به صورت پیش فرض تامین مالی تبدیل می شود. شرکت‌های کمتر تثبیت‌شده با سابقه عملیاتی محدود، نسبت به شرکت‌های قدیمی‌تر با سوابق معتبر، هزینه بیشتری برای سرمایه می‌پردازند.هزینه بدهی صرفاً به نرخ بهره ای اطلاق می شود که شرکت به بدهی خود می پردازد.

هزینه سرمایه در مقابل نرخ تنزیل

هزینه سرمایه و نرخ تنزیل تا حدی شبیه به هم هستند و اصطلاحات معمولا به جای هم یکدیگر کاربرد دارند که معمولا به واسطه بخش مالی یک شرکت محاسبه می شود و توسط مدیریت برای تعیین نرخ تنزیل کاربرد دارد.

در این صورت ، مدیریت یک شرکت باید هزینه تولید داخلی اعداد سرمایه را به چالش بکشد، چرا که ممکن است آنقدر محافظه کارانه باشد که باعث جلوگیری از سرمایه گذاری شود.

اهمیت هزینه سرمایه

کسب و کارها و تحلیلگران مالی از هزینه سرمایه برای ارزیابی اینکه آیا وجوه به طور موثر سرمایه گذاری می شوند یا خیر استفاده می کنند. اگر بازده سرمایه گذاری بیش از هزینه سرمایه باشد، این سرمایه گذاری در نهایت به سود خالص ترازنامه شرکت کمک خواهد کرد.

برعکس، سرمایه‌گذاری که بازدهی برابر یا کمتر از هزینه سرمایه داشته باشد، نشان می‌دهد که از وجوه عاقلانه استفاده نمی‌شود.

هزینه سرمایه می تواند ارزش شرکت را تعیین کند. شرکتی با مخارج سرمایه ای بالا ممکن است درآمدهای بلندمدت کمتری را پیش بینی کند. بنابراین، سرمایه گذاران احتمالاً ارزش کمتری را در مالکیت سهام آن شرکت درک می کنند.

 

چرا هزینه سرمایه مهم است؟

اکثر بیزینس ها برای رشد و توسعه تلاش می کنند. ممکن است گزینه های زیادی وجود داشته باشد: توسعه یک کارخانه یا ساخت یک کارخانه جدید و بزرگتر. قبل از اینکه شرکت در مورد هر یک از این برچسب ها تصمیم بگیرد، هزینه سرمایه برای هر پروژه پیشنهادی را تعیین می کند. این نشان می دهد که چقدر طول می کشد تا پروژه هزینه های خود را بازپرداخت کند و چقدر در آینده باز خواهد گشت. البته چنین پیش بینی هایی اکثرا تخمینی هستند. با این حال، شرکت باید از یک روش منطقی برای انتخاب بین گزینه های خود پیروی کند.

تفاوت بین هزینه سرمایه و نرخ تنزیل چیست؟

این دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما تفاوت هایی وجود دارد. در تجارت، هزینه سرمایه به صورت کلی توسط بخش امور حسابداری معین می شود. تیم مدیریت از این محاسبه برای تعیین نرخ تنزیل پروژه استفاده می کند. آنها تعیین می کنند که آیا پروژه می تواند بازدهی کافی را ایجاد کند تا نه تنها هزینه های خود را پوشش دهد، بلکه برای سهامداران شرکت نیز پاداش ارائه کند.

چگونه میانگین موزون هزینه سرمایه را محاسبه می کنید؟

میانگین موزون هزینه سرمایه منعکس کننده میانگین هزینه سرمایه یک شرکت است که با توجه به نوع سرمایه و نسبت آن در ترازنامه شرکت تعدیل می شود. این با ضرب هزینه هر نوع سرمایه در درصد نمایش آن در ترازنامه شرکت و جمع نتایج مشخص می شود.

نتیجه گیری

هزینه سرمایه را که یک کسب و کار برای تامین مالی عملیات خود متحمل می شود اندازه گیری می کند. این هزینه، استقراض از وام دهندگان یا جمع آوری وجوه از سرمایه گذاران از طریق تأمین مالی سهام را در رابطه با بازده مورد انتظار سرمایه ارزیابی می کند.این معیار برای تعیین اینکه آیا سرمایه به طور موثر به کار گرفته شده است یا خیر، مهم است.